Nem vagyunk egyformák. Egyéni szokásaink, igényeink és a magyar nyelv sajátosságai miatt egy témára sokféle módon kereshetünk. A fenti képen arra próbálunk példát mutatni, milyen sokféleképpen lehet egy témára keresni. A példa ráadásul nem is fedi le a "téligumi" összes lehetséges keresőszavát. Erre a kulcsszóra a 100 legnépszerűbb keresési kifejezés listáját pdf formában innen letöltheti. Saját kulcsszavaira a Google kulcsszóválasztó eszközzel tudja elkészíteni a jelentést. Érdemes egy pillantást vetni ugyanennek a kulcsszónak a Google Trends grafikonjára is.
A kulcsszóválasztás buktatója, hogy egyszerre több dolgot kell mérlegelni. Egyrészt arra kell figyelni, hogy kulcsszavunk tartalmilag lefedje termékünket, szolgáltatásunkat. Másrészt arra, hogy azokat a szavakat használjuk, melyeket potenciális ügyfeleink is használnak a kereséskor. Még bonyolultabb a helyzet, ha figyelembe vesszük a kulcsszóra eső versenyt is.
Több versenyző közül mindig nehezebb a Google első oldalára kerülni. Azonban ha nagyon szűk kört érdeklő kulcsszót választunk, és szinte senki sem keres rá kulcsszavunkra, akkor az előkelő helyezéssel nem sokra megyünk.
Keresőoptimalizálási szempontból versenytársnak azokat a weboldalakat tekintjük, amelyeknek linkjei a Google első oldalán jelennek meg a számunkra fontos, kiválasztott kulcsszóra való rákereséskor. Ezek a versenytársak nem feltétlenül egyeznek meg a piacon aktív versenytársakkal, hiszen a Google nem a cégek aktivitása, hanem elsősorban a weboldalakra mutató linkek alapján listáz. A kulcsszóválasztással tehát Ön választja meg a versenytársait, hiszen kulcsszavanként eltérő a versenytársak száma és jellege. Minél általánosabb kulcsszavakat választ, annál nagyobb versenyre számíthat.