A Google számos olyan ingyenes forrást kínál (Webmestereszközök, Webmestereszközök hivatalos blogja és Vitacsoportja), melyek segítséget nyújtanak abban, hogyan tudja saját maga optimalizálni weboldalát.
Önnek tudnia kell azokról a gyanús jelekről, amikből fel lehet ismerni a felelőtlen "szakértőket" és a tiltott módszereket. Ezeknek a kockázatoknak a felmérésében próbál segíteni ez a tájékoztatónk. A Google útmutatásai alapján azt javasoljuk, hogy az alábbi kérdéseket még a megbízás előtt tegye fel a keresőoptimalizálónak:
Milyen referenciái vannak? Hol tudom megnézni őket?
![]() |
Mindig legyen Önnek gyanús, ha a keresőoptimalizáló nem tud sikertörténetekről beszámolni. |
![]() |
Szakértőink tíz éve vannak jelen az online marketing piacon, vizsgákkal és minősítéssel rendelkeznek. Több száz ügyfelünk közül az alábbi referenciákat emelnénk ki: http://www.maxweb.hu/referenciak |
Követi-e Ön a Google webmestereknek szóló iránymutatásait?
![]() |
Sose szerződjön olyan keresőoptimalizálóval, aki nem ismeri vagy nem tartja be a Google Webmestereszközöknek szóló útmutatásait! |
![]() |
Mi követjük és mindig igyekszünk szem előtt tartani a Google iránymutatásait. Az alábbi Google iránymutatásokra külön felhívjuk a figyelmét:
|
Kínál-e a keresőoptimalizáláson kívül keresőhirdetéseket is? Ha igen, világosan elkülönülnek-e a díjak és a szolgáltatások?
![]() |
Fokozottan ügyeljen arra, hogy ha egy megállapodás keretében több szolgáltatást kap, mindig tájékoztassák a díjak megosztásról az egyes szolgáltatások között! Kerülje el azt a szolgáltatót, aki erre nem hajlandó! |
![]() |
Mi keresőhirdetések futtatásával is foglalkozunk. Ügyfeleinket minden esetben egyértelműen tájékoztatjuk a díjak megosztásáról. Például a Seo24 szolgáltatás esetében a szerződésben megjelöljük, hogy a teljes szolgáltatás árát 25-75% arányban osztjuk fel a keresőhirdetés és a keresőoptimalizálás között. A hirdetésből származó kattintásokról külön riportot küldünk. |
Mennyi időn belül vállalja, hogy a keresőoptimalizálás eredményes lesz? Garantálja-e a sikert?
![]() |
Gyanakodjon, ha valaki garanciát ígér a sikerességre vagy annak időtartamára. |
![]() |
Mivel szabályosan senki nem garantálhat Önnek konkrét helyezést a Google természetes találati listáján, sem azt, hogy az elért pozíciót x hónapig biztosan meg fogja tartani, ezt mi sem tesszük. Ehelyett a második hónaptól sikerdíjas SeoPlusz szolgáltatásunkat ajánljuk, amivel a kockázatok jó részét magunkra vállaljuk. |
Milyen módszereket használ a keresőoptimalizálás során?
![]() |
Kerülje el azt a keresőoptimalizálót, aki nem hajlandó Önnel megosztani, hogy milyen eszközökkel fog dolgozni weboldala optimalizálásán. |
![]() |
Nincsenek titkaink. Már az első perctől kezdve világossá tesszük, hogy a keresőoptimalizálási módszerünk a linkerősség javítására és a weboldal tartalmi, szerkezeti átalakítására épül. Míg az előbbit linkajánlásokkal segítjük, a weboldal átalakításához több mint száz oldalas oktatóanyagot, telefonos szakértői támogatást és ingyenes mérőeszközöket adunk. |
Mióta végez keresőoptimalizálást?
![]() |
Óvakodjon a frissen alakult, tapasztalatlan keresőoptimalizálóktól! |
![]() |
A mi csapatunk 10 éve működik sikeresen az online marketing világában. Bízza tapasztalt, minősített szakértőkből álló keresőoptimalizálóra webhelye pozíciójának javítását! |
Hogyan értesíti Önt a munka során?
![]() |
Kerülje el az olyan szolgáltatót, aki nem tart fenn ügyfélszolgálatot, vagy nem tájékoztatja Önt rendszeresen. |
![]() |
Fizetős szolgáltatásainkhoz korlátlanul hívható telefonos tanácsadást nyújtunk. Ezen kívül saját ügyfélfiókot adunk Önnek, ahol nyomon követheti kulcsszavait és az elfogadott linkajánlások nyomán létrejött hivatkozások állapotát. |
Ne bízzon a kéretlen leveleket küldő vállalkozásokban! A keresőoptimalizálás minden weboldal esetében egyedi. Egy spam levélben ajánlott "konzerv SEO" hatékonysága éppen annyira kétséges, mint az "afrikai uralkodók dollármillióit" Önnek igérő kéretlen leveleké.
Ne adjon a külsős keresőoptimalizálást végző félnek FTP-hozzáférést, így el tudja kerülni, hogy az Ön jóváhagyása nélküli módosítások történjenek a weboldalán.
Soha ne vállaljon közvetlen viszontlinkelést arra a weboldalra ahonnan linket kap! Linkcserét kizárólag háromoldalúan végezzen, de ne kérjen és ne fizessen pénzt érte. Az ingyenes linkcserét se vigye túlzásba.
Kerülje azokat a szolgáltatókat, akik olcsón több ezer linket kínálnak, vagy weboldala több száz keresőmotornak való elküldését ígérik. Ahol Önnek a leginkább érdemes megjelennie, az a legnagyobb kereső, a Google. Ide pedig Ön is beküldheti saját weboldalát közvetlenül az URL hozzáadása oldalon keresztül vagy a Google Webhelytérképek program segítségével.
Bizonyosodjon meg róla, hogy pontosan mire költik a pénzét! Különösen, ha fix Google első oldali megjelenést ígérnek Önnek. Gyakran ugyanis egybemossák a keresőhirdetéseket a keresőoptimalizálással. A fizetett keresőhirdetésekből a természetes találati lista fölött sárga háttérrel elkülönítve maximum 3 db található, a lista jobb oldalán a "Hirdetések" felirat alatt pedig legfeljebb 8 db. A fizetett hirdetésekre ugyan vállalható az első oldali megjelenés garancia, azonban ezek nem befolyásolják a weboldal keresőoptimalizálását.