Mire jó a linképítés?
Még ha weboldalunk szerkezete és tartalma megfelelő, akkor is előfordulhat, hogy a keresők hátra pozicionálják a találati oldalakon, ha gyenge minőségű vagy kevés bejövő linkünk van.
A linképítés ezért a keresőoptimalizálási tevékenység egyik legfontosabb része. A linképítés azt jelenti, hogy a weboldalunkra mutató linkeket szerzünk más honlapokon.
A linképítés nagyon hatékony eszköz, de nem ez az egyetlen, amit használnunk kell. A jó helyezés érdekében honlapunkat is megfelelően kell kialakítani.
A linképítés egyszerre több célt is szolgál:
- más weboldalakról a honlapunkra mutató külső linkek mennyiségét és minőségét fejleszti, ezáltal segít a keresők találati listáin minél jobb pozíció megszerzésében,
- új látogatókat, éreklődőket hoz weboldalunkra.
Van-e értelme AdWords hirdetések mellett linképítést folytatni? Nagyon is van!
Egyrészt, az AdWords árazási rendszere a "minőségi mutatóra" épül. Minél magasabb a "minőségi mutató" értéke, annál olcsóbbá válnak a kattintási díjak. A minőségi mutató azt fejezi ki, mennyire illeszkedik egy weboldal a kulcsszóhoz. Minél több jó minőségű link mutat egy oldalra, annál annál jobb helyet ér el a weboldal a Google találati listán, és annál magasabb lesz a minőségi mutató. Így Önnek olcsóbbá válik az AdWords kampánya.
Másrészt, ha Ön éppen nem fizeti az AdWords kampányt, akkor látogatói sincsenek. Viszont linképítéssel weboldala pár hónapon belül jó helyet érhet el a Google találati oldalán, így továbbra is eljutnak az érdeklődők Önhöz. Sőt, bizonyos kulcsszavakra a sikeres keresőoptimalizálásnak köszönhetően egy idő után már egyáltalán nem kell pénzt költenie, mert a természetes találati listáról ingyen megkapja a szükséges érdeklődőket.
A linképítés módjai:
Ma már több száz katalógus létezik, amelyekbe beajánlhatjuk weboldalunkat. A katalógus beküldési szabályait be kell tartani, hogy az ajánlott oldalt ne utasítsák el.
Ez azt jelenti, hogy fórumokban, blogokban helyezzük el a linkjeinket. A fórum gazda törölheti a linkeket.
- Linkvásárlás (nem ajánlott)
Más weboldalak üzemeltetőivel megegyezhetünk, hogy pénzért helyezze el linkünket. Ezek a linkek többnyire csak addig látszanak, amíg a weboldal üzemeltető felé a fizetéseket teljesítjük. Nagyon vigyázzon ezzel, mert a Google manipulációnak tekintheti és leronthatja weboldalának helyezését.
Más weboldalak tulajdonosaival kölcsönösen cserélhetünk linket. Nem javasoljuk a kétoldalú, "reciprok" linkcserét, ehelyett a "háromszög" linkcserét ajánljuk. SeoFree szolgáltatásunknál kizárólag "háromszög" szerkezetű linkcserét fogadunk el, a többi szolgáltatásunknál linkcserét nem is fogadunk el.
- Szöveges cikkekben elhelyezett linkek
Talán a legjobb módszer a linkek szerzésre, ha tőlünk független, a témánkhoz közel álló weboldalon egy releváns, szöveges cikkben helyezik el a weboldalunkra mutató linkeket. Egyes weboldalak PR cikkek megjelenítését is vállalják, amiben linket helyezhet el.
Melyik a legjobb linképítő módszer?
A legjobbak azok a linkek, amiket egy weboldal gazdája manipuláció mentesen, saját magától helyez el. Aktív linképítéskor a linkvásárlás és a kétoldalú linkcsere kivételével mindegyik módszer ajánlható. De a részletekre minden esetben figyelni kell, mert kockázatok is vannak.
A linképítés kockázatai
- Először is, a linképítés nem csodafegyver. Önmagában nem mindig vezet eredményre, különösen akkor, ha a weboldal tartalma és szerkezete nem megfelelő. Hogy mi minősül "megfelelőnek" annak komoly irodalma van. Könyvek, tanfolyamok, tanácsadók segítik ez érdeklődőket. Többek között az ingyenesen kipróbálható SeoStart szolgáltatásunk oktatóanyaga is segít Önnek ebben.
- A linképítés legnagyobb kockázata a mohóság. Ha túl hirtelen, kiszámítható módon egyszerre elkezdenek szaporodni a linkjeink, esetleg azonos IP címre bejegyzett domainekről, azt a Google algoritmus felismeri és "büntetéssel" válaszol. Az is veszélyes, ha egy weboldalról túl sok linket kapunk. Ezért mi véletlenszerűen, természetes ütemben ajánljuk az Ön weboldalát a linkelő oldalak figyelmébe, hogy a gyanú árnyékát is elkerüljük.
- Kerülni kell az úgynevezett reciprok linkeket. Ez a fajta linkcsere ugyanis a "Google büntetését" vonja maga után! A reciprok linkcsere az, amikor két weboldal közvetlenül egymásra linkel. A linkcsere helyes módja a "háromszög" linkelés, amikor a cserébe kapott link nem a linket adó oldalra, hanem egy harmadik oldalra mutat. Mi soha nem végzünk reciprok linkelést és olyan weboldal felé nem ajánljuk az Ön linkjét, aki ilyet kér.
A keresőhirdetés linkjeit nem szabad összekeverni a linképítéssel!
A PPC a pay per click rövidítése és azt jelenti, hogy kattintás alapon fizetünk a linkekért. A legtöbb hirdetési rendszer, így a Google keresőhirdetései is ezt a rendszert alkalmazzák. Ezek a linkek csak addig látszanak, amíg a kattintásokért hajlandóak vagyunk fizetni. A Seo24 szolgáltatásunkban a keresőoptimalizálás kiegészítéseképpen alkalmazzuk ezt, hogy az Ön weboldalára addig is eljussanak az érdeklődők, amíg a keresőoptimalizálás még javában zajlik és Ön az eredményre vár. A teljes költség háromnegyedét ilyenkor is a keresőoptimalizálásra költjük, mert ebből hosszútávon Ön ingyenes látogatói forgalomhoz juthat.